East coast continues; Paradijs gevonden! - Reisverslag uit Cairns, Australië van moniqueheeren - WaarBenJij.nu East coast continues; Paradijs gevonden! - Reisverslag uit Cairns, Australië van moniqueheeren - WaarBenJij.nu

East coast continues; Paradijs gevonden!

Door: Monique

06 November 2006 | Australië, Cairns

Weer meer dan een week verder, en heel veel leuke dingen gedaan. Vanuit Airlie Beach hebben we de bus gepakt naar Townsville. De hoofdstad van Noord-Queensland, pff wat een rare stad. Veel vreemde mensen die te veel drinken. Het hostel was ook een soort studentenoord, gelukkig was er niemand in mijn kamer maar Kris had pech. Om 3u smiddags zat er al een meisje ladderzat met een soort wodka-helm-apparaat en een laken om haar heen op de grond. Heel heel vreemd..
De volgende morgen vroeg de ferry gepakt naar Magnetic Island. Een eiland in het great-barrier reef op 8 km van Townsville. Heb t paradijs gevonden hoor, alles wat Curaçao miste, was hier wel. Het hostel was geweldig, aan het strand, mooie kamers, zwembad, bar met uitzicht op zee en n hele relaxte sfeer en leuke mensen. Meteen onze spullen gepakt om een bushwalk te maken, samen met een Iers meisje. Daarna nog gesnorkeld bij het hostel en heerlijk relaxed daar gezeten tijdens happy hour. De volgende dag een mountainbike gehuurd om het eiland te verkennen.. Mega zwaar (lees:14% stijgingspercentage) maar echt zo leuk, had een tussenstop gemaakt in een kleine baai en daarna nog een bushwalk gedaan op zoek naar koala’s. Na 2 uur wandelen en zwaar teleurgesteld was het dan toch raak. Een koala met baby in het wild! De volgende dag nog een korte kajaktour gemaakt en toen om 12u de bus gepakt naar Cairns. En ja hoor, dat heb ik weer, de bus was wederom kapot. Weer meer dan 2u vertraging.
De volgende dag hebben we boodschappen gedaan en wat door de stad gelopen. Ze hebben ook hier een groot gratis openbaar zwembad wat lijkt op een strand. Je kunt hier namelijk niet in de zee zwemmen ivm gevaarlijke kwallen en haaien, maar dat zwembad is dus een prima alternatief. De dag erna naar Kuranda gegaan. Dat is een van de grootste trekpleisters onder de toeristen in Cairns. Er gaat een kabelbaan (een van de langste ter wereld) en oude trein naar dat stadje, maar wij zijn als echte backpackers gewoon in de 2-dollar-cheap-bus gegaan. Veel afschuwelijke souvernierswinkels daar en dierenparken maar er waren ook wandelroutes. Omdat ik toch in de wandel-mood was na Magnetic island zijn we dat daar ook maar gaan doen. Door het regenwoud van de aboriginals naar de watervallen. Onze “ thongs” (lees: Australisch voor slippers, hmm dacht dat t iets anders betekende :S) waren niet echt geschikt voor de wandeling, maar die blaren nemen we voor lief. Het was mooi daar.. Moest wel lachen toen ik een paar dagen later een ansichtkaart van de watervallen zag. Door de droogte hier is de waterstraal geminimaliseerd tot 1/10…
Afgelopen dagen ben ik op tour geweest naar Cape Tribulation. Een van de weinige plekken waar het regenwoud in de zee overloopt. Ik werd vroeg opgehaald met een busje en via een snelweg die langs de zee loopt kwamen we in het Mossman National park. Daar een korte tour gemaakt en wat interessante biologisch verhalen gehoord. We hadden ook een rivercruise gemaakt om krokodillen te spotten. Heb er 3 gezien! Het hostel lag midden in het regenwoud aan het strand en was erg mooi, maar echt in the middle of nowhere. Gelukkig waren er veel backpackers en de enige bar in omgeving was in ons hostel. Dus hoefde niet alleen te zitten, kende de helft van alle backpackers de laatste dag... De volgende dag ben ik met een zeilboot het reef op gegaan om te duiken. Had gehoord dat dit het beste deel is van het great barrier reef omdat hier maar 2 boten komen. Het reef was inderdaad prachtig, maar geen indrukwekkende beesten gezien en niet zo veel vissen. Jammer!
’s Avonds was er een salsa-avond, en had me “opgeofferd” omdat ze 1 dame te kort kwamen. Toch leuk om dat weer een te doen.
De volgende dag nog een kleine wandeling gemaakt naar een klein zoetwatermeer midden in het regenwoud en verder op het strand gelegen. Maar dat viel nog niet mee, het was 35 graden met een luchtvochtigheid van 70%.
Dit is nu mijn laatste dag in Cairns en morgen vlieg ik heeel vroeg naar Sydney. Daar ontmoet ik nog 2 andere backpackers die ik van Fraser Island ken, zodat we samen door de stad kunnen slenteren.

Ps. Geen foto’s deze weken, zal ze allemaal laten zien als ik weer thuis ben!
Monique

• 06 November 2006 - 10:31

Aniet:

hey mo,

had je mail naar ons mam al gezien....toen we bij ons Ing dr verjaardag waren. Fijn te horen dat je zoveel mooie natuur ziet en lekker actief bent op je reis, en dan die luxe....en dat je idd ook mensen leert kennen om later weer mee af te spreken. Het klinkt heel fijn om al mensen te kennen in een nieuwe stad.

Hier alles ok, zit in cc03, lekker relaxed, allerlaatste maand school! dan alleen nog coschappen. We hebben aan ons ing een tosti-apparaat en grote 'blonde-amsterdam' mokken kadoo gedaan. Ze was er heel blij mee.

Geniet er nog ff van daar en tot snel!

Liefs Aniet

• 06 November 2006 - 20:40

Tante Mia:

He Moniek,

Jeetje wat een belevenissen!! die nemen ze je niet meer af!!
    Nog elf dagen en kom je weer naar huis, wat zal je mam blij zijn en Jean Pierre!!
    Ik zal het ook leuk vinden als je er weer bent , moeten we snel eens bijkletsen..
    Ik heb helaas niet zoveel nieuws ..nog steeds werk aan t zoeken, maar komt goed..Met Jamy en Tom alles ok..
    O ja jullie tuintje is mooi geworden!!!
    He lieverd groetjes en tot snel
    x Tante Mia

• 06 November 2006 - 22:16

Betsie:

Leuk je hebt al heel wat beleefd , maar de overgang van het weer is daar ook al groot schrijf je mij. Geniet er lekker van en maak nog veel plezier daar in Sydney, voordat je zondag naar Bali vliegt. groetjes en tot gauw je moeder.