Aankomst - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

Hey mensen!

Eindelijk ben ik er dan! Na een lange vlucht (dat wordt nog wat als ik naar Australie ga) werd ik ongeveer om 21u lokale tijd opgehaald door “Mama” en Mignon, haar dochter van 18.
Via de pinautomaat, en het tankstation kwamen we 20 minuten later aan bij het huis, zeg maar villa! Jezus wat is het groot hier.. Ik heb de grootste kamer , ongeveer 16m2 in het huis en deel met Robert (little R genaamd) een badkamer. Verder zitten er nog 2 andere studenten beneden, en volgende week komen er nog 2 (jongens ;)) bij. Er zijn beneden 4 badkamer en nog een keuken. Boven in het huis, zijn nog 2 kamers met studenten, een grote keuken + woonkamer, 3 badkamers, en hebben Mignon en Mama allebei een grote kamer. Verder zijn er boven 2 grote balkons en is er een vrij grote tuin.. Niet slecht al zeg ik het zelf.
Na de rondleiding heb ik met een aantal huisgenoten op het balkon gezeten en had mama een lekkere maaltijd voor mij gemaakt.. Chicken alla Mama, hhmmmm!! . Morgen is mijn eerste familydiner, dan eten we met alle studenten in het huis en heeft mama gekookt. Alles service van het huis.

Ben nu net wakker geworden, of ja wakker gekraaid door hanen om 6 uur ’s ochtends :S. Slapen gaat t hier niet worden denk ik, bleh! Ben helemaal klef van dit vochtige hete weer, en heb nog geen airco op mn kamer.. Slapen met een loeiende ventilator was ook geen succes.. Haha, maar dat komt vast wel goed, desnoods ga ik lekker op het strand slapen.

Vandaag staat er nog van alles op de planning. Heb al een telefoonkaart gekocht voor de vaste telefoon hier in huis. Het nummer komt later, want moet nog ff goed navragen hoe het hier precies zit. Van little R kan ik een sim-kaart overkopen, dus dat is ook al meteen mooi geregeld. Verder helpt mama me vandaag met boodschappen doen.. T eten schijnt hier duur te zijn, de meeste studenten in huis koken nooit, maar wat dan wel precies de bedoeling is, moet me nog helemaal duidelijk worden..
Ik moet ook nog ff een auto gaan regelen.. Had dus vernomen dat het allemaal nog niet zo simpel is.. Laura een meisje hier in huis, huurt voor 600 gulden per maand een auto en dat schijnt dus super goedkoop te zijn en haar auto is niet bepaald veilig te noemen.. Volgens 2 andere meiden is het openbaar vervoer hier juist weer wel heel goed.. Naja, dat gaan we dus nog ff uitzoeken..
Toen ik vroeg hoe het hier met sporten zat, werd ik bijna uitgelachen :).. Niet veel mensen hier sporten.. Maar daar ga ik toch verandering in brengen, moet wel mn energie kwijt kunnen. Mountainbiken schijnt iig al lastig te zijn, levensgevaarlijk om hier te fietsen..
Zie nu al dat ik bijna een pagina heb getypt, dat is dus al een goed begin :) voor mn weblog.. Waarschijnlijk komt hier later vandaag nog wel een stuk bij.. Kan nu nl nog niet op internet.. Moet dan in de tuin tussen de honden… Daar wacht ik toch maar ff mee, hihi!
Nu toch wel snel ff op internet :)
tot snel, bye

  • 05 Maart 2006 - 14:56

    Marloes:

    Heeej meissie,

    Hier is het echt ontzettend koud dus ben echt superjaloers op je! Met dat sporten komt het vast wel goed, maar je moet echt zeker gaan duiken. Dat schijnt echt helemaal vét te zijn!

    Spreek je weer!

    Liefs,

    Marloes

  • 05 Maart 2006 - 19:29

    Wim En Ria:

    fijn dat je goed bent aangekomen. Het weer zal wel wennen .Je energie zal je toch wel kwijt kunnen denk ik .Lekker dollen met de honden. Je bent nu een hond gewend. Dus dat komt wel goed. nu hou je taai verbrand niet te hard. groetjes

  • 05 Maart 2006 - 19:39

    Nel Sierhuis:

    Alsof ik er zit! Geen airco, is wel erg, maar ja alles went! Gezellig allemaal mannen!!Afl.600 is niet duur, maar heb je dan iets veiligs? In ieder geval succes

  • 05 Maart 2006 - 20:13

    Betsie:

    Je bent wel erg goed ontvangen zoals ik het lees.De tempratuur is nu ook wel een hele grote overgang.hoe warm is het daar nu!Zijn het allemaal jongens die bij je in het huis wonen. ik hoor het allemaal nog wel groetjes jemoeder

  • 05 Maart 2006 - 21:39

    Aniet En Giel:

    hey mo,
    nou ons mam belde al dat je iets op je site had staan... leuk om meteen te lezen hoe je nu woont! veel succes en plezier met de verdere ontdekkingen die je nog gaat beleven! dat zal vast wel lachen zijn!
    liefs uit Nijmegen

  • 05 Maart 2006 - 22:01

    Ing:

    Heej Mo!

    Hier in het koude Nederland is nog steeds alles het zelfde! :P
    En mamma had mij ook al gebeld dat je iets op de site had gezet! Probeer maar een veilige auto te kopen... En niet te snel bruin worden he! Want anders kan ik je niet meer inhalen in April!

    liefs ing

  • 07 Maart 2006 - 10:23

    Anke:

    Ja ja, het is je gelukt......ook ik ben nu beetje jaloers ;-) Ik zat gister op mijn fietsje (1ste training) en werd overspoelt door een enorme hagelbui :-( Toen moest ik wel even aan jou denken, aan de mooie witte stranden en het heldere water. Helaas moet ik nog 2 mnd wachten. Hoe was je eerste collegedag? Goed ontvangen door de gebruinde/gespierde mannen?.
    Gedraag je he ;-) En blijf ons op de hoogte houden! Kussies Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2006

The end; avontuur azie

11 November 2006

The final part

06 November 2006

East coast continues; Paradijs gevonden!

26 Oktober 2006

East coast part I

15 Oktober 2006

Goodbye Brisbane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 14208

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: