Op zoek naar een monteur onder de boom - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu Op zoek naar een monteur onder de boom - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu

Op zoek naar een monteur onder de boom

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

23 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

Wat ik nu weer heb meegemaakt! Zaterdag was ik met een huisgenoot naar Westpunt geweest. De naam zegt al genoeg neem ik aan. Dat is een behoorlijk stuk rijden en we hadden dan ook het halve eiland gezien. S’Avonds ging ik nog met hem uit eten. We hadden samen een fles wijn op en het leek me daarom beter dat hij reed, Op zich “mag” of ja kan je hier gewoon met drank achter het stuur zitten. Er wordt of niet gecontroleerd of je verleidt de agent gewoon. Jaja, zo werkt dat hier :D. Jaap, die huisgenoot zei dus dat de remmen het niet goed deden, en dat t slim was als ik hier maandag ff naar liet kijken. Maandag morgen wilde ik dan ook graag ff naar zo’n monteur die overal onder de boom zitten. Bernadine wist niet welke monteur goed en betrouwbaar was. Daarom had ik Jan gebeld, maar die zei dat ik het probleem misschien kon oplossen door in een supermarkt een flesje remolie te kopen, En dat in mn auto te gieten, en dan daarna alsnog bekijken of het verbeterde.
Dat leek me een goed plan, dus ik mn spullen gepakt. Op de weg naar de UNA zit een supermarkt, dus daar wilde ik eerst naar toe. Maar al meteen merkte ik dat mn remmen t wel heel slecht deden.. Toen ik na 10 minuten voor een stoplicht moest wachten, waar de weg schuin naar beneden liep, kon ik niet stoppen. Met piepende banden had ik daarom de auto maar met de handrem tot stilstand gebracht. Nu was t wel genoeg geweest, ik ben bij de eerste de beste benzinepomp gestopt. Toevallig was daar ook een garage, zodat ik de remolie er meteen in kon doen. Maar dit werkte niet goed genoeg, de man van daar zei dat ik maar niet verder moest rijden. Nee, dat durfde ik ook niet! Ze moesten daar even kijken wat er precies kapot was en dan een nieuw onderdeel bestellen en dan zouden die lui mij bellen.
Dus ik maar weer met de bus naar de UNA :(..
Die dag erna belde ze me, dat de kosten voor de auto 630 gulden waren! Grrrr, weer veel te veel geld. Daar moest ik nog even over na denken en met Jan overleggen. Ik heb de auto bij dat bedrijf toch maar niet laten maken. Want je kunt hier niet zo maar een bedrijf vertrouwen, en ik wil ook niet per se nieuwe onderdelen in mn auto. Je kunt in zo’n auto beter tweedehands dump laten zetten.
Dat wordt dus nu geregeld, dus de volgende keer krijgen jullie weer een update..

Verder gaat hier alles zn gangetje. Ik ga 4 dagen in de week naar de UNA. Ik heb maandag t/m vrijdag les. Heb ondertussen voor een vak van de 4 alles bijgewerkt. Ik ben nu bezig om strafrecht een beetje bij te werken en wil komende week personen en familierecht gaan doen. Die vrouw die dat les geeft, gaat met Pasen weer terug naar Nederland, dus vanaf dan heb ik nog maar 3 dagen in de week les!
Over 2 weken begint wel weer een ander vak, Europees recht. Dat heb ik dan 3 weken lang, vier dagen in de week van 19.00 tot 21.00. Dus dan krijg ik het wel druk!
Maar tot nu toe valt alles wel mee, t is niet zo moeilijk gelukkig…

In huis is alles ok.. De 2 nieuwe huisgenoten zijn zeer relaxed, en vandaag komt er weer een nieuwe. Ik ben gisteren van kamer veranderd. Ik had op zich best een mooie grote kamer (lees: 16m2, geel bruine bekleding van de stoelen en geen gordijnen), maar waar ik nu in zit is beter.. Heel ruim, wit in plaats van bruin, komt veel licht in, mooiere meubels en ongeveer net zo groot. Dus ben nu weer helemaal blij.
Zaterdag begin ik samen met 2 huisgenoten en een andere jongen aan een duikcursus. Daar zijn we dan ongeveer 3 weekenden mee zoet, maar dat lijkt me echt wel heel vet. Heb hier al redelijk veel gesnorkeld, en dat is hier echt gaaf. Er zitten zoveel verschillende vissen. Loop de zee in en zwem 10 meter, dan zie je van die grote (lees: enorm +/- 40 cm) fel blauwe vissen, haha.. Echt super.. En t beste van alles is nog dat t heel goedkoop is om hier te duiken, kost voor studenten 150 euro! Dus heb er zin in :)
Ben de komende 5 dagen vrij.. Vandaag valt les uit (studieweek noemen ze dat hier, lachen hoor!) en maandag idem dito..
Ga eens goed studeren, want kan toch niet heel veel doen zonder auto.. Morgen wel ff naar t strand met een huisgenoot, die werkt daar dus kunnen we ff gratis zuipen!
Jullie horen wel weer van me.. Ajo!

  • 23 Maart 2006 - 15:01

    Loesje:

    Heeeej meissie,

    Wat leuk om weer een verhaaltje te lezen! En wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat!

    Hier gaat ook alles z'n gangetje. Ben lekker aan het studeren, maar ook lekker stappen en leuke dingen doen. Kortom, ook ik ben weer helemaal happy!

    Spreek je snel weer!

    Dikke kus

  • 23 Maart 2006 - 21:55

    Betsie:

    leuk verhaal Monique nog drie weken en dan zit ik morgen in het vliegtuig samen met Ingrid op naar de zon tot gauw

  • 24 Maart 2006 - 11:07

    Aniet:

    hey coureur,
    ik geloof dat ik wel enig idee heb hoe dat gegaan is met die piepende banden, moest wel hard lachen (wordt er hier bij psychiatrie toch nog eens een x gelachen!)
    hopelijk kun je een of andere monteur versieren die dat voor jou goedkoop oplost!
    succes en groetjes

  • 24 Maart 2006 - 12:08

    Ing:

    Heej mo!

    Hier gaat ook alles ok! Klinkt wel echt heel gaaf dat snorkelen en duiken.. jaa we zijn allemaal jaloers! Maar nog 3 weekjes en dan gaan we samen snorkelen.
    Ook is het leuk dat je huisgenoten leuk zijn...

    liefs ing

  • 24 Maart 2006 - 14:39

    Sander:

    Hey Moppie,

    Leuk om zo te horen wat je allemaal doet. Zo te horen gaat het goed met je en heb je het erg naar je zin. Goede zaak.
    Klinkt allemaal heel verleidelijk. Maar ja hier is het ook leuk :(
    Ik ga zo even jouw geld voor de actie overmaken dat kan je vast wel gebruiken!
    Veel plezier en blijven schrijven is leuk om te lezen.

    Kussie

  • 25 Maart 2006 - 10:49

    Joris:

    Hey Monique,

    Toffe verhalen zeg. Volgens mij heb je het geweldig naar je zin. Dat duiken daar lijkt me ook echt heel stoer.
    Geniet er nog maar lekker van, en wel blijven schrijven hoor, dan blijven we hier een klein beetje op de hoogte van al je avonturen.

    Groetjes Joris

  • 25 Maart 2006 - 14:15

    Nel Sierhuis:

    Monique,Wees blij dat het niet op weg naar Westpunt gebeurde, had je de auto in de knoekoe kunnen achterlaten! Onderdelen bestellen voor auto,s is een onbegonnen zaak, jij bent dan al vertrokken van Curacaov oordat dat ding er is! In ieder ge val succes,krijg heimwee naar het tropenleven,wanneer ik jouw verhalen lees!Heb je mijn gewone maile nu ontvangen, het deed alles weer moeilijk!

  • 26 Maart 2006 - 09:03

    Ome Wim, Tante Ria:

    Dat heet nog eens relaxed studeren. Jammer van de troubles met je auto. Hier stijgt de temperatuur nu ook langzamerhand, wij verlangen ook naar de zon.
    Geniet lekker verder.

  • 27 Maart 2006 - 18:24

    Familie Dirx, Van Tjeu:

    Leuk om eens iets te lezen van een bekende van de andere kant van de wereld. Jij maar genieten van het warme weer, ik snak naar >10 granden.
    Hoe is het daar met het eten?
    Groetjes uit Gestel.

  • 30 Maart 2006 - 09:51

    Karina:

    Hey Monique

    Leuk man je verhalen jij met je auto haha. En duiken hoezo relaxt. Duiken in het zwembad met de sport3daagse is dan wel even iets minder spectaculair.

    Hey veel plezier geniet dr van en blijf verhaaltjes typen leuk leuk leuk

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2006

The end; avontuur azie

11 November 2006

The final part

06 November 2006

East coast continues; Paradijs gevonden!

26 Oktober 2006

East coast part I

15 Oktober 2006

Goodbye Brisbane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 14210

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: