De choller - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu De choller - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu

De choller

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

30 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

Maar weer een update van het spannende leven hier... ’T is hier in ieder geval niet saai te noemen, maar of alles nu ook zo leuk is.. Van zondag op maandag heeft een choller (van die drugsverslaafde randfiguren) in mijn auto ingebroken. Ik werd om kwart voor 7 wakker gemaakt omdat mijn deur en motorkap van de auto open stonden. Om 5 uur had de bewaker van het appartementencomplex tegenover ons huis Bernadine wakker gebeld. Hij had iemand bij mijn auto gezien en toen hij beneden was, was die persoon al weg..
Ik natuurlijk meteen uit mn bed gesprongen om te kijken wat de schade was. De deur was een klein beetje ontzet, er lag nog een pakje drugs met toebehoren in mn auto en hij had de accu proberen te stelen (dat levert in de verkoop hier het enorme bedrag van 5 gulden op!!). Gelukkig zat die er nog in.. Maar hij had wel de draden losgetrokken, zodat ik mijn auto niet meer kon starten.
Ik, die amper ooit een accu van dichtbij heeft gezien, wist dus niet hoe ik dat moest maken. Gelukkig kon die bewaker het in elkaar zetten en kon ik weer rijden.
Maar ik was wel echt geschrokken, bah zeg. Ik wist wel dat het op Curaçao ontzettend onveilig is, bijna iedereen hier is wel een keer beroofd ofzo.. Bah, nu was ik aan de beurt :( Vorige week was ook al in de auto van mijn huisgenoot ingebroken... Het huis zou wel beter beveiligd kunnen worden, maar Bernadine heeft geen geld voor een hoog hek.. En de 2 honden die we hier hebben, blaffen alleen als ze een salamander zien.. :s

’s Avonds was ook nog een hele belevenis. Een huisgenoot belde op of ik haar op wilde komen halen omdat ze langer door moest werken op haar laatste stagedag. Er was een man in het hotel waar ze werkte dood neer gevallen! Ik haar natuurlijk ophalen, bleken mijn voorlichten niet te werken.. Alleen n klein lampje rechts voor. Dat is hier ook geen aanrader, vond t echt doodeng. Er zijn hier bijna geen strepen op de weg, dus je ziet heel slecht waar de weg loopt, iedereen rijdt hier ’s avonds dan ook met groot licht, waardoor je telkens half verblind wordt door de lampen. En ik moest om haar op te halen de brug over, en die moet je met een enorme bocht op en af, waar geen straatverlichting is.. Naja heelhuids terug gekomen gelukkig, maar stond te trillen op mijn benen. De volgende dag maar meteen die andere draad in de accu gestoken!
’s Nachts kon ik amper slapen omdat ik bang was dat de choller terug zou komen om zn drugs te halen en mn accu weer te stelen. Omdat mijn deur niet helemaal meer goed dicht kan is dat natuurlijk een makkie.. Veel geluiden gehoord ’s nachts maar niets gebeurd.. Maak me nu maar geen zorgen meer, heeft toch geen zin, kan moeilijk elke nacht blijven luisteren of ik iets hoor…

Mijn auto is ondertussen nog steeds niet gemaakt, maar kan er voorlopig wel mee reden.. Ik heb ook nog een mountainbike gekocht die al kapot is.. Zat een enorm slag in mijn voorwiel, dus ik er mee terug, kreeg ik weer een kapotte mee. Ze zouden de fiets laten maken bij de bike-shop dus ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen…

Nu weer een beetje leuke verhalen! T duiken was gaaf.. Dus ga me daar de komende weekenden wel goed mee vermaken. Moet nog wel wennen, want je hebt toch een beetje het gevoel dat je opgesloten zit in het water. Je bent zo afhankelijk van die perslucht en er hoeft maar iets te gebeuren! Je kunt niet van 20 meter diepte binnen 1 minuut boven komen. Komend weekend hebben we weer 2 lessen en daarna moet ik hard gaan studeren voor de theorie.. :). De plannen zaterdagavond zijn nog naar een strandje te rijden waar je mag bbqen! Hmmmm :);

Ik ben deze week naar de film geweest. Bij Mambo draaien ze elke dinsdag een film op het strand, stellen ze de ligbedden op in rijen, en relaxen maar.. Echt leuk maar dat zit er komende weken niet in.. Bah, heb geen zin om elke dag tot 21.00 les te hebben.
Ben gistere nog met 2 huisgenoten naar een cafeetje (lees: goedkope karaokebar) waar het te doen is op woensdagavond. Hier in Curacao heb je namelijk elke avond maar 1 ding. Woensdag dus TMF-cafe.. Heb me echt doodgelachen met al die lui, die serieus liedjes gaan zingen. Die Antillianen doen het dus niet slecht, zo’n salsanummer klinkt best goed. En zelfs een choller gaf een optreden!Als Bob Marley nog zou leven, zou die jaloers zijn geweest, haha :);
Maar er waren natuurlijk ook van die Amerikanen met witte sokken, witte gympen en cowboyhoed die heel graag wilden laten zien wat ze konden.. Goeiendag, wat heb ik gelachen, :D
Tot volgende week!

  • 30 Maart 2006 - 21:04

    Betsie:

    Ondanks de trubbels heb je ook nog leuke dingen meegemaakt. Ga maar lekker duiken in het weekend en geniet daar maar lekker van, lijkt me heel erg leuk om te doen . groetjes

  • 31 Maart 2006 - 11:01

    Fam Tjeu Dirx:

    En,.. na al die spannende omstandigheden,..ben je al een beetje bruin?
    Het begint te korten dat je ma en je zus komen. Bewaar wat leuke dingen voor hen!
    Groetjes, uit gestel.

  • 31 Maart 2006 - 12:52

    Aniet:

    monique, monique.... ik verbaas me iedere x als ik je verhalen lees. Mijn overbezorgdheid was misschien toch niet helemaal onterecht?

    Wel heel knap dat je dat toch eigenlijk in je eentje wel oplost!

    Ik hoorde van ons mam dat je een Nederlands meisje had leren kennen waar het goed mee klikte.. leuk! have fun!

    veel groetjes uit Nijmegen!

  • 31 Maart 2006 - 13:19

    Inc...:

    Wat een belevenissen zeg... dan zijn sommige dingen in Nederland toch iets beter geregeld. Maar tis hier nog wel steeds ontzettend rot weer!
    Ik heb al zin in Pasen.. gaan we lekker paaseieren zoeken... haha! En dolfijnen aaien natuurlijk! Tot snel!

    liefs ingrid

  • 02 April 2006 - 05:26

    Marloes:

    Hé meissie!

    Jammer dat het je een btje tegenzit met je vervoersmiddelen, maar wel fijn om te horen dat je ook leuke dingen mee maakt. Duiken is idd heel raad, maar je went er vrij snel aan hoor! Heel veel succes en spreek je snel weer.

    Liefs,

    Marloes

  • 02 April 2006 - 08:40

    Ome Wim Tante Ria:

    Monique;
    Het regent hier. Het wil maar geen zomer worden. Het onweert. Vanmiddag treedt Jan Smit op in Bergeyk. Je moeder, ooms en tantes gaan uit hun dak.
    Spannend he.

    Zo kom je erachter hoe een andere wereld eruit ziet; veel succes met je studiepunten.

  • 02 April 2006 - 16:04

    Anke:

    Hee Monique! Heb je je zangtalenten ook laten horen tijdens de karaokeshow?? ;-) Lachen zeg! Hier begint het zonnetje zich inmiddels ook te laten zien. Morgen begint mijn onderzoek en wordt ik weer voor 3 dagen opgesloten van de bewoonde wereld!! Verder deze week leuke dingen in het vooruitzicht ;-) Weet je al wanneer je in Nederland bent, zou het jammer vinden als ik je niet meer zie! Geniet ervan en spreek je snel!! heb je trouwens een telefoonnummer waarop ik je kan bereiken, ga ik je keertje bellen vanuit ZH! Dikke kus Anke

  • 05 April 2006 - 12:17

    Niels Loeffen:

    Heey Monique, klinkt als een echt avontuur daar op de Antillen. Hier gaat alles goed, rustig en relaxt.
    Veel plezier nog daar en geniet ervan.
    Groeten,
    Niels

  • 11 April 2006 - 11:59

    Tjeu Dirx:

    Leuke foto's, dat zou je meer moeten doen!
    Schitterend om te zien hoe warm het bij jullie is. Hier vriest het 's nachts nog steeds terwijl het al11 april is!
    Leuk dat het nu begint te korten met het bezoek van ma en zus. Ik vindt het leuk dat ik ze naar Schiphol kan brengen! Groetjes je oom!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2006

The end; avontuur azie

11 November 2006

The final part

06 November 2006

East coast continues; Paradijs gevonden!

26 Oktober 2006

East coast part I

15 Oktober 2006

Goodbye Brisbane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 14210

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: