Geslaagd! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu Geslaagd! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu

Geslaagd!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

11 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Dag iedereen! Ik ben inmiddels al meer dan 5 weken hier.. Nog maar 12 weken te gaan.. Voor degene die het nog niet wisten, ik kom niet de 17e naar huis, maar 1 juli.. Omdat ik nu niet meer alle vakken van het eerste jaar volg, maar ook van 2e, 3e of 4e jaar, zijn de tentamendata ook veranderd. Ik heb nu mn laatste tentamen 14 juni, blijf hier dan nog 2 weken en vlieg dan de eerste dus terug naar Nederland. Ik heb ook geregeld met het ziekenhuis in Brisbane dat ik niet 1 augustus moet beginnen, maar maandag 7 augustus. Ik vlieg daar dan de 31e naar toe, kom dan pas 2 augustus (!) in Australië aan en heb daar nog een paar dagen om te acclimatiseren en een kamer te zoeken.
Nu genoeg over al die data..

Ik heb zondag mijn duikbrevet gehaald! Afgelopen weekend hadden we nog 4 lessen. Zaterdag 2 en zondag 2. Zaterdag moesten we alle verplichte oefeningen en theorie doornemen, maar voor zondag hadden ze iets moois geregeld. Het toeval wilde namelijk dat er tegelijk met ons, nog 2 andere groepjes de laatste 2 lessen hadden. Daarom hadden die lui van de duikschool 2 pick-ups volgeladen met duikspullen en zijn we naar Porto Marie gereden. Dat is een strand (lees: palmbomen, wit zand en blauw water) op ongeveer een half uur rijden. Super relaxed dus om daar naar toe te gaan, en er waren daar ook 2 verschillende riffen. ’s Morgens de eerste duik gemaakt naar 18 meter.. Tussen de middag moest het examen gemaakt worden op het strand. Onder deze, voor een examen, niet zo’n standaard omstandigheden was het dus aanpassen. Er waren niet voldoende pennen ed. Daarom had ik eerst een half uur gewacht totdat sommige klaar waren en daarna kon ik beginnen. Ik had t daardoor tot het record gebracht van snelste tentamen ooit, haha :D Wat een grap, en natuurlijk ;) met een van de minste fouten.
Daarna nogmaals een duik gemaakt naar 18 meter en het brevet was binnen.. Ik moet nu nog ff kijken of ik ook nog de advanced open water cursus ga doen.. Dat zijn 5 speciale duiken voor ongeveer hetzelfde geld als 5 keer een duikuitrusting huren.. Maar aangezien mijn oren nu nog steeds dicht zitten (meer dan 30 uur later) weet ik niet of dat zo’n goed idee is..

Verder ben ik nog met 3 huisgenoten naar een Golf & Beach resort geweest.. Daar kregen ze les van een echt Pro.. De welbekende, dubbelvoudig Curaçaos kampioen golf Vince Kelly! :)
Daar uiteraard flink gelachen, veel maffe foto’s gemaakt en het nodige geleerd natuurlijk..

Oja, en niet te vergeten de update over de auto en fiets.. De auto is nog steeds niet gemaakt, maar rijdt nog steeds. Ik kan hem nu ook niets zo goed missen, want moet elke avond tot 9 uur naar school en volgende week komen mam en Ingrid.. Dus ik vind t best als de auto daarna pas gemaakt wordt. Met een achterbak volgeladen met koelvloeistof, motorolie en remvloeistof voel ik me in mn auto wel redelijk veilig ;).
De fiets was helemaal geen succes.. Die staat waarschijnlijk weer in de winkel te pronken zodat een andere sukkel een miskoop begaat.. Ik kon de fiets namelijk na een paar dagen weer ophalen, hij zou dan helemaal gerepareerd zijn.. Maar helaas, hij was nog net zo brak als eerst.. Heb wel netjes mn geld terug gekregen, dus zo erg was t niet!

Komende vrijdag komt t bezoek, dus waarschijnlijk krijgen jullie daarna weer een nieuw verhaal te lezen met allerlei spannende dingen :)

Tot dan, ayo

  • 11 April 2006 - 18:57

    Nel Sierhuis:

    onique, ben weer uit de mail gebounced,maar heb de laatste nog gekregen!Jan zou je bellen,had al twee weken niks van je gehoord!
    Vind het leuk je mam en Ingrid te ontmoeten.Veel plezier en we horen! ajo nel

  • 11 April 2006 - 19:29

    Paul En Peer:

    Wat een verhalen! Hier is het weer flink blokken! Maar nu eerst BAvaria!
    Veel plezier en het beste nog!
    X Ons

  • 11 April 2006 - 22:00

    Betsie:

    Hoi Monique wat leuk dat je je duik brevet hebt gehaald,en nu nog drie nachjtes slapen en dan zijn we daar tot zo groetjes

  • 13 April 2006 - 20:19

    Ingrid:

    Heej!
    We zijn er bijna klaar voor... mamma is nog een beetje aan het stressen met inpakken, maar iig tot strakjes!

    liefs Ing

  • 16 April 2006 - 11:19

    Ome Jan:

    Leuk om de berichten te lezen.
    Hier komt voor het eerst de zon door, 15 graden. Misschien morgen hier ook strand weer, :-)..!!
    Met Simba is alles goed. Zij loopt de hele dag Benji achterna. Zal mam wel leuk vinden.... Gisteren heeft Simba een hele kambeurt gekregen.
    Hoe is het met die twee vakantiegangers die nu bij je zijn. Al verbrand, of zijn ze nog te moe van de reis.. Laat maar iets horen.

  • 16 April 2006 - 11:24

    Ome Jan:

    Was nog iets vergeten.
    Groetjes Netty, Sander, Denny, Jordy, Benji, en een heel klein knuffelpootje van Simba :-)

  • 19 April 2006 - 17:41

    Marlijn:

    Heej Mo! leuke verhalen hier..Gefeliciteerd met je duikbrevet :) Was het nog gelukt met die mail-adressen? Veel plezier nog daar en doe de groeten aan jullie mam en ing. XX Marlijn

  • 26 April 2006 - 19:11

    Miekje:

    hey mo!
    nou dat klinkt allemaal heel erg leuk!! en een duikbrevet, wouwww!! da lijkt me echt vet! hier lekker drukjes! tot snel! xmiek

  • 28 April 2006 - 10:14

    Millie:

    Hey Mo! Echt vet man wat je daar allemaal meemaakt. K wordt wel een beetje jaloers van al die verhalen :-). Bij ons thuis zijn ze net allemaal naar Spanje, dus heb lekker een weekje het huis voor mezelf, ook wel relaxed :-). Morgen gaan we waarschijnlijk koninginnenacht doorbrengen in Eindhoven, maar verder heb ik geen spannende dingen in het vooruitzicht (tentamens, druk, druk, druk). Gelukkig wordt de temperatuur hier ook iets aangenamer ;-). Nog heel veel plezier daar!!! X Millie (P.S. en natuurlijk ook de groeten van Roel!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2006

The end; avontuur azie

11 November 2006

The final part

06 November 2006

East coast continues; Paradijs gevonden!

26 Oktober 2006

East coast part I

15 Oktober 2006

Goodbye Brisbane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 14211

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: