Christoffelberg en meer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu Christoffelberg en meer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu

Christoffelberg en meer

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

28 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Bon dia!
Con ta bai? Mi ta bon… Mi por papia Papiamento ;)
Vorige week zijn mijn mams en zussie hier een weekje geweest.. Sommige van jullie hebben daarover vast al veel verhalen gehoord, maar hier is dan mijn versie (althans alleen van de leuke en spannende dingen);

Ik had voor hen een mooie activiteit gepland een van de eerste dagen. Het beklimmen van de Christoffelberg, de hoogste berg van het eiland. Voor de statistieken: 375 meter hoog.
’s Ochtends om 6 uur ging de wekker.. Zodat we om 7 uur naar het park konden rijden. Om half 9 konden we eindelijk aan de klim beginnen. We moesten eerst nog een stuk door het park rijden voordat we bij de voet van de berg aan kwamen. Maar hier later meer over, haha..
Daar gingen we dan, vol goede moed, begonnen we aan de beklimming. Als snel merkte we dat dit niet zomaar een beklimming, zoals in de Franse Pyreneeën, was. In plaats van een mooi zandpad was er een mega stijl pad van alleen maar rotsen. Als absoluut toppunt moesten we door een soort kloof die ongeveer 50 centimeter breed was.. Resultaat was dus dat we op handen en voeten na een uur boven op de berg stonden.
Het was zeker de moeite waard, je had een super mooi uitzicht… Je kon bijna het hele eiland zien.Op de top zat ook een hele voetbalclub die als (straf?)training die morgen 2 keer de berg hadden beklommen. De meeste jongelui waren alleen niet zo slim om water mee te nemen. Dus wij zaten daar te genieten van het uitzicht en van ons water en werden omringd door een heel stel dorstige jongens.. En zoals moeders dat zo mooi kon zeggen; dat geven we natuurlijk niet af, hadden ze het maar zelf naar boven moeten slepen! :)
Even later kwam er ook nog een man boven, die niet de normale route had gelopen.. Op een of andere manier was die de weg kwijt geraakt, toch knap als er maar 1 pad is! Maar “zijn pad” was begroeid met cactussen, en daar was hij onderweg ingevallen.. Dus hij moest boven op de berg de prikkers nog uit zijn hoofd en been halen, eeigghhh..
Een uur later stonden we weer beneden. - Nu komt dus het vervolg van de autoroute door het Christoffelpark - . Om weer op de normale autoweg te komen, moesten we dus nog een stukje rijden. Maar de weg was erg heuvelachtig en mijn auto niet al te goed, dus die combinatie zorgde voor problemen. Mijn auto trok het niet, volgeladen en wel, om een grote heuvel op te komen. Dus we gingen helaas sneller weer dezelfde weg terug naar beneden dan omhoog.. Want zelfs remmen lukte niet.. Ingrid zat doodsbang in de auto, met haar handen al klaar om de deur te openen en eruit te springen. (sorry Ing, moet het toch even vermelden, vind ‘t behoorlijk lachwekkend :p) Ook poging 2 leverde geen resultaat op.. Nadat mam, Ingrid en Marjolein waren uitgestapt kon ik de berg oprijden.. Je maakt wat mee met de auto van Monique ;)!

Op 2e paasdag was er in de stad een optocht, ongeveer hetzelfde als met carnaval, werd ons verteld.. Maar dit keer waren is ze in plaats van in minuscule pakjes verkleed in grote jurken.. Dit in combinatie met muziek en dans maakte t tot een groot feest voor de Antilianen. Maar als white chicks tussen al die lui vonden we het na een half uur wel weer mooi geweest..

Op een van de laatste dagen wilde ik ze een van de beste snorkelspots laten zien.. Ergens richting het oosten van het eiland ligt op 4 meter diepte een kleine vissersboot (de tugboat) op de bodem van de zee. Het toeval wil nu dat die boot niet ver van het strand gezonken is. Dus je kunt daar mooi naar toe zwemmen en snorkelen. Een van de eerste keren dat ik in Curacao snorkelde was hier.. Lees: op zoek naar monteur onder de boom.
Gelukkig zaten er dit keer ook weer grote vissen, anders wordt er natuurlijk meteen getwijfeld aan mijn geloofwaardigheid ;)! Maar nu hebben zij het met eigen ogen kunnen zien, en als bewijs hebben we met een onderwatercamera foto’s gemaakt. Ben benieuwd of ze een beetje gelukt zijn, mam?

Verder hebben we lekker gegeten, geshopt, geluierd en lekker op t strand gelegen. Ik moest ondertussen ’s avonds ook nog naar school.. Maar dat ging allemaal vrij goed, we konden overdag nog van alles doen.. Inmiddels heb ik bijna al mijn lessen er op zitten. Volgende week heb ik nog 1 les en daarna begint de tentamenperiode al. Over 3 weken heb ik mijn eerste tentamen.. Maar ik heb intussen een studiemaatje gevonden. Een meisje uit Groningen waarmee ik Europees recht had. We gaan nu samen studeren in de bieb, want ik heb eigenlijk de laatste weken niets gedaan. Het wordt ook veel te warm om op mijn kamer te gaan studeren. Dus hopelijk gaat t zo beter, tis in ieder geval een stuk gezelliger.

  • 29 April 2006 - 09:56

    Cilia:

    Klinkt gezellig allemaal, en leuke foto´s!
    Net nu jij aan de andere kant van de wereld zit, zijn we zo ver dat we waarschijnlijk een gangfeest gaan houden ... waar ben je op donderdag 22 juni ;) ?

    Groetjes, Cilia

  • 29 April 2006 - 13:40

    Anke:

    Hee moniekie!!! Klinkt allemaal goed daar. Hier is het ook heerlijk. Heel mooi! Maar wel erg arm en veel minder luxe dan bij jou. Maar ik denk dat ik wel kan wennen hier, vermaak me nu prima!! Nog bedankt voor je e-card! Tot snel! kus

  • 30 April 2006 - 09:58

    Mam En Ing:

    Heej mo!
    Wat kun jij die avonturen toch weer goed verwoorden! ;)
    De foto's van het snorkelen zijn super mooi geworden, vooral die grote blauwe vissen staan er erg goed op...
    Alleen de foto's van bon bini beach zijn niet allemaal afgedrukt :S

    Liefs Mamma en Ing

  • 30 April 2006 - 15:44

    Nel Sierhuis:

    Was zo handig je in mijn favorieten te zetten en nu kan ik via deze site jouw brieven ontvangen! De Christoffelberg heb ik nog nooit gedaan, alleen al alle pica"s, wel stoer hoor in die hitte! nel

  • 30 April 2006 - 17:12

    Ome Wim En Tante Ria:

    Nou je maakt nogal wat mee je moeder was aardig bruin geworden, Mooie foto s Bij ons gaat alles zijn gangetje ,We hebben meivakantie groetjes

  • 01 Mei 2006 - 15:36

    PaulB:

    Hey Mo..
    goed te horen dat het goed met je gaat! Je zou bijna denken dat het alleen maar vakantie houden is :P maar goed te horen dat je ook nog tentamens hebt haha
    Succes en veel plezier nog!
    kus Paul

  • 03 Mei 2006 - 12:33

    Martijn:

    Hey Monique,
    Jouw avonturen klinken anders ook erg interesant en mooi. En met een wat beter tempratuurtje dan in Noorwegen.
    Ik ben 8 juni weer thuis dus we meeten zeker in de zomer nog wel een keer.
    Have fun!

    Kus, Martijn

  • 14 Mei 2006 - 14:13

    Dianne:

    he monique! klinkt goed wat je daar allemaal doet! fijn dat je t zo naar je zin hebt. have fun meid, liefs van dianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2006

The end; avontuur azie

11 November 2006

The final part

06 November 2006

East coast continues; Paradijs gevonden!

26 Oktober 2006

East coast part I

15 Oktober 2006

Goodbye Brisbane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 14212

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: