Eindelijk update 6! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu Eindelijk update 6! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu

Eindelijk update 6!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

15 Mei 2006 | Nederland, Amsterdam

Zo, dat is weer een tijdje geleden! Maar nu kan ik tenminste ook een leuk verhaal schrijven.
Op 29 april was het ook in Curacao feest. Als eiland behorend tot het Nederlands Koninkrijk wordt hier op koninginnedag ook volop gefeest. Op Koninginneavond ben ik samen met een paar huisgenoten, Tianda en haar broer en zus naar Guus Meeuwis geweest. Die kwam bij Mambo optreden, (schijnt ie elk jaar te doen). Daarna nog een optreden van de geweldige :S band zonder banaan.. Om tussen springende boerenjongens te staan is niet mijn favoriete invulling van de avond. Dus daarom hadden we het rond 1 uur wel gezien, er was bij een andere tent ook een optreden van EA. Dat is een populaire Venezolaanse band en ook echt super vet!
De volgende dag was het hele eiland uitgelopen om naar de koninginnemarkt te gaan. Wat een drukte in Punda (het centrum). Een soort van vrijmarkt maar dan in het klein.. Allemaal Antilianen met kraampjes met kleren, dvd’s, souveniers en meer van die zooi. Op het Wilhelminaplein was een podium gemaakt met allerlei optredens – oa een of andere mafkees in een oranje pak en dito pruik die smartlappen zong genaamd Benny Solo en een break-dance- battle . Sta je dus ’s middags met 30 graden en een biertje in je hand, en hoor je dat het in Nederland niet echt goed weer was geweest :p Relaxed!

Afgelopen week was de laatste week van een vriendin (Tianda) die ik hier heb ontmoet. Zij is vrijdag naar huis gegaan, en daarom hebben we haar laatste dagen nog allerlei leuke dingen gedaan. Ik vond dat ik dat ook wel had verdiend als afleiding tijdens het leren. We zijn een paar dagen naar het strand gegaan en maandag hadden we onze eerste heuse salsa –proef- les.. Echt super leuk, we kennen nu de basispassen, en leren het van de beste. Die lui hier kunnen goed dansen.. Alle Antilianen, zelfs de allerkleinste kindjes, kunnen het, dus het is ook tijd dat ik het ga leren. Vandaag begin ik zelfs met een cursus.

Ik heb afgelopen weken ook 2 keer het genoegen gehad om een bruiloft op het strand bij te wonen. Tegen over mijn studentenhuis zit een sjiek hotel, Avila Beach Hotel (jaja, hier slaapt ook altijd de Koningin). Zoals de naam als zegt met bijhorend strand, op mijn vrije dag vrijdag, ga ik daar altijd liggen zonnen. Vorige week was daar dus een bruiloft en jammer genoeg hadden die mensen dus niet zo veel geld dat ze heel het strand af konden kopen. Lag ik daar in mijn strandstoel om 10 meter afstand te kijken naar dat tafereel. Haha, hoezo mis ik GTST? ;) Afgelopen donderdag was het weer raak. Ik was op een ander strand en daar was wederom een bruiloft gaande.. Blijft leuk om daar naar te kijken :)

Dit weekend er is ook een groot evenement op het eiland. De Heineken BPM tour met allerlei bekende dj’s oa uit Nederland, Venuzuala en Spanje. Voor de geïnteresseerden; onder meer Mark van Dale, Rob Boskamp, Gregor Salto en Lucien Fort… Op woensdag was een feest op een partyboat, de Mi Dushi. We moesten om 21 uur al opstappen en werden met die boot naar een platvorm gebracht. Dat platvorm was bedekt met een dikke laag zand, een zwembad en een aantal bars. Er kwamen ook nog veel mensen met jetski’s, speedbootjes ed . Dus echt super lachen, is nog een wat anders dan de 3 gezusters of Bas cafe!
Die BPM tour duurt 5 dagen, van woensdag tot zondag. Op zaterdag was er in Punda een dance-parade.. Dus ik dacht dat t wel echt vet zou worden! Heel het huis opgetrommeld op mee te gaan. Maar toen we aankwamen was het slechts een wagen met een stuk of 30 man erop en daarachter ook nog zo’n 30 man die er achter liep te dansen. Wij bij de ministoet aangesloten en lekker nog een uurtje door heel punda heen gedanst. Heb me echt rot gelachen.

Woensdag is mijn eerste tentamen. Het leren blijft lastig, want het is inmiddels al een paar dagen echt snikheet! Het is moeilijk te schatten, maar denk rond de 40 graden of meer. Gelukkig hebben ze in de studieruimte en de bibliotheek een goede airco.. Dus doe mn best!
Tot de volgende keer…

  • 15 Mei 2006 - 20:52

    Ingrid:

    Haa mo!

    Wie sliepen er nog meer In het sjieke hotel?! :P
    mamma en Ingrid uiteraard! :)
    En binnenkort ga ik ook naar Guus! hihi
    Heel veel succes met je tentamens! Ik ben hier inmiddels ook erg hard aan de studie... alleen zitten mijn tentamens iets dichter bij elkaar dan de joue... Toytoytoy!

    Liefs Ingrid

  • 15 Mei 2006 - 21:06

    Marlijn:

    Heej monique, leuke foto's! lekker weer daar mmm, maar hier is het gelukkig afgelopen week ook een beetje tropisch geweest. Hier gaat 't ook goed met pko2.. lekker bloed geprikt afgelopen week! Vandaag een obductie gezien mm. Veel succes met je tentamens en nog veel plezier daar!
    XX Marlijn

  • 15 Mei 2006 - 21:20

    Betsie:

    welgaaf die foto met je buddy wat een stoere bink daar,lijkt hij heel anders. en nu maar hard aan het werk zeker veel succes met je tentamen groetjes van het thuis front

  • 16 Mei 2006 - 17:10

    Nel Sierhuis:

    Oei,oei,Noem je dat studeren? Zonder twijfel zul je je tentamens wel halen. Live is exciting is it not? Maar niet altijd hoor! Veel plezier,ajo Nel

  • 18 Mei 2006 - 14:17

    Joris:

    Hey Monique,

    ik heb je verhalen weer met een grote smile zitten lezen. Volgens mij best een goed idee een keertje ergens anders vertoeven.
    Heb je je sudoku's al opgelost? Je weet t he, alleen als je m helemaal uit hebt, krijg je een nieuwe ;-)
    Succes met je tentamens en veel plezier nog.

    Grtz Joris

  • 21 Mei 2006 - 17:15

    Mieke:

    hey mo!
    ohh ik ben zo jaloers op dat heerlijke weer daar, misschien een beetje heet, maar toch, beter dan die regen hier! dat komt al snel je neusgaten uit! succes met je tentamens he! maar jou kennende gaat dat vast en zeker goed komen!!
    xmiek

  • 30 Mei 2006 - 11:06

    Wim En Ria:

    leuke fotos wat eenweetje daar.succes met je tentamens.hier is het koud en nat.Met de verwarming aan valt het mee . Nog 4 weken en de vakantie begint jippie .Dan gaan we ook genieten net als jij nu doet groetjes en hou je haaks

  • 05 Juni 2006 - 12:57

    Dianne:

    hoi monique, ziet er goed uit daar en je verhalen klinken enthousiast! mooi zo, ben blij voor je... heb het nog goed daar... liefs van dianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2006

The end; avontuur azie

11 November 2006

The final part

06 November 2006

East coast continues; Paradijs gevonden!

26 Oktober 2006

East coast part I

15 Oktober 2006

Goodbye Brisbane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 14209

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: