salsa, tentamens & de bbq - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu salsa, tentamens & de bbq - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van moniqueheeren - WaarBenJij.nu

salsa, tentamens & de bbq

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

07 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo mensen!
Ik heb er inmiddels al weer 3 tentamens opzitten.. Nog maar eentje te gaan dus.. Het eerste tentamen heb ik al terug, en die heb ik gelukkig gehaald. :) De uitslagen van de andere 2 tentamens zullen nog wel even op zich laten wachten. Die moeten namelijk eerst naar Nederland gestuurd worden, zodat de Nederlandse docent die kan nakijken. Ik wacht dus in spanning af.
Het maken van het tentamen gebeurd wel in een andere setting dan dat ik gewend ben. Geen grote zaal met 300 man, maar een klein klaslokaaltje met 20 studenten, een surveillant die 3 uur lang zit te lezen en nauwelijks opkijkt. Geen controle van de studentenkaart, maar een lijstje dat rond gaat en als iedereen een krabbel zet zijn ze tevreden. Geen controle op verboden aantekeningen in de wetbundels en teksten die je mee mocht nemen naar het tentamen.
Had bij een tentamen zelfs een klapper met leerstof op mijn tafel liggen (die je dus eigenlijk niet mocht meenemen) maar dat maakt op de Antillen dus blijkbaar niet uit.
Deze combinatie van factoren is voor de gemiddelde Antiliaan dus perfect om fraude te plegen, vooral omdat het moto hier luidt; liever lui dan moe!
Ik blijf me verbazen over het amateuristisch handelen hier op de faculteit.

Naast leren heb ik de afgelopen weken ook wel leuke dingen gedaan. Ik heb onder tussen 4 salsalessen gehad, en het begint er toch wel een beetje op te lijken. De salsaleraar is leuk en geeft naast de lessen ook salsafeesten. Een paar weken geleden had hij alle “Salseros” bij hem thuis uitgenodigd voor een echte salsaparty. De veranda diende als dansvloer en de tuintafel als bar en zijn vrouw als serveerster met overheerlijke hapjes. Het was even slikken toen we de andere gasten zagen; hij had ook mensen uitgenodigd die al heel was lessen meer hadden gehad en veel van zijn vrienden. De nodige baco’s moesten dus eerst gedronken worden voor wij ons op de dansvloer waagden met onze schamele 2 lessen, haha.. Maar uiteindelijk hebben we een super avond gehad.. Komende zaterdag is er weer een salsafeest op de partyboot, de kaartjes zijn al in huis en heb er zin in!

Vorige week had ik ook weer problemen met mn auto. De remmen deden het steeds slechter en wilde liever niet meer dezelfde taferelen meemaken als in een van de eerste weken. Heb via een meisje van school eindelijk een monteur onder de boom gevonden. Hij is het eiland afgereden om aan allerlei onderdelen te komen voor mijn auto en sinds zaterdag rijdt ie weer prima. Kan nu de laatste weken nog mooi over heel het eiland crossen.

We hebben een tijdje geleden ook met heel het huis een bbq gehouden op het strand. Een beetje improvisatie met wegwerpbarbecue, vlees, brood en fakkels kan toch echt niet op tegen een bbq in Nederland. De zonsondergang is hier schitterend.
Heb afgelopen week ook weer 3 duiken gemaakt, een met een “oud huisgenoot” en 2 met een vriendin van de UNA. Haar vriend is dive-master in spe en kon ons dus mooi begeleiden. Het was weer echt heel vet; het rif was mooi, heb stiekem een verboden diepduik gemaakt tot 27 meter (met mijn padi open water course mag ik eigenlijk maar 18 meter diep ) en jaja eindelijk een zeeschildpad gezien :D…

Komende 2 weken ben ik nog druk aan het studeren, shoppen en strand liggen.. Daarna krijg ik bezoek van JP..

Nog even een oproepje:
Kan iedereen me zijn telefoonnummer mailen; alle telefoonnummers zijn de dag voordat ik hier naar toe ging namelijk op miraculeuze wijze uit mijn telefoon gewist :s
Thanks, tot snel!

  • 07 Juni 2006 - 17:22

    Tianda:

    Heey meis!
    Ik heb je site gevonden en wat baal ik er toch van dat ik niet meer in Curaçao ben!!Anders konden we bijvoorbeeld lekkere batidos drinken bij Avila of naar een leuk feest op een boot gaan! De tentamens zijn dus echt op z'n Antilliaans, hihi!
    Ik wens je alvast hele leuk en fijne laatste weken toe! :P

    Dikke kus, Tianda

  • 07 Juni 2006 - 19:04

    Peter:

    Ziet er allemaal kek uit daar! zonsondergangetje enzo, lijkt Temptation Island wel! ;-)

  • 07 Juni 2006 - 21:29

    Betsie:

    he monique zijn de foto,s van bonbini beach daar lijken ze wel een beetje op leuk hoor.Zorg dat je ghoed kunt salsa dansen dan kun je het mij ook leren haha. Verders succes met je tentamen de laatste loodjes. groetjes

  • 09 Juni 2006 - 13:49

    Ing..:

    heej!
    Hier is de tentamenstress inmiddels ook toegeslagen!! Heb nu 3 vd 5 tentamens gehad... nog twee moeilijke te gaan!! :S En daarna vakantie! :)
    Als je nu echt goed leert salsa-dansen kunnen we bij mamma een salsa-party met batido's houden in de zomer! hihi! :)

    Veel plezier nog daar!
    liefs Ing

  • 10 Juni 2006 - 11:54

    Nel Sierhuis:

    Monique, mooie foto's, doe je dat met tegenlicht opnames? Of is dat een domme vraag? Je zult best geslaagd zijn voor die tentamens, feest nog maar lekker, daar is C toch voor bestemd!Morgen kopmt Maarten en Vrijdag Jan en Nicholus, was zlef in Duyitsland om te fietesen.Veel plezier en tot spoedig Nel

  • 15 Juni 2006 - 14:08

    Wim En Ria:

    Wat eenprachtige foto s zeg. geniet nog maar even van de laatste weken ze zullen zo omzijn.Nog bedankt voor je kaart groetjes Wim en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2006

The end; avontuur azie

11 November 2006

The final part

06 November 2006

East coast continues; Paradijs gevonden!

26 Oktober 2006

East coast part I

15 Oktober 2006

Goodbye Brisbane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 14209

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: