Live from Brizzie; Research fellow in theatre - Reisverslag uit Brisbane, Australië van moniqueheeren - WaarBenJij.nu Live from Brizzie; Research fellow in theatre - Reisverslag uit Brisbane, Australië van moniqueheeren - WaarBenJij.nu

Live from Brizzie; Research fellow in theatre

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg

10 Augustus 2006 | Australië, Brisbane

Hier dan eindelijk het eerste bericht. Ik ben nu ruim een week in Brisbane en het begint steeds leuker te worden. De eerste dagen voelde ik me hier nog niet echt om mijn gemak. 30 uur alleen reizen en dan om 8 uur ‘s morgens op je kamer worden gedropt door de taxi is niet echt relaxed. Ik was doodmoe van amper slapen en de hele tijd hangen. Ik kende niemand en moest alles zelf uitzoeken.. Bleh, wilde gewoon graag ff met iemand kletsen, maar dat ging dus niet.
Ik slaap nu bij een vrouw van 42, die geen kinderen of man heeft, op 25 minuten met de bus van het centrum en ongeveer 15 minuten van het ziekenhuis. De vrouw is heel aardig, maar toch is mn kamer niet super. Ik ben nu ook hard op zoek geweest naar een andere kamer, natuurlijk liever dichter bij het centrum en de uitgaansspots en met studenten. Een kamer krijg je hier op zich vrij makkelijk, er staan er genoeg leeg. Maar ik wil natuurlijk wel met leuke huisgenoten en in het centrum.. Naja, dat is toch iets moeilijker. Ik ben bij 3 kamers gaan kijken; Huis 1 met de Kelly Osbournes’ van Australie en Hindoestanen :s, huis 2 met 2 chinezen op 10m2 en de laatste was wel leuk. Morgen ga ik daar voor tekenen, en dan maandag of in het weekend verhuizen.

Maandag was mn eerste dag in het ziekenhuis. Iedereen is hier echt mega aardig en ik werd gelijk aan t werk gezet. Meteen werd mijn onderzoek besproken, had nog geen idee waar ze het over hadden door een combinatie van engels en 6 maanden geen medische termen te hebben gehoord. Verder heb ik de hele dag in theatre gestaan. Theatre? Dat is dus de operatiekamer, hmmm vreemd! Ik werd naar de kleedkamer gebracht en moest het toen zelf maar uitzoeken.. Het is hier dus heel normaal dat je zomaar de operatiekamer in mag lopen. Nou ja, dan doen we dat maar he ;) Rugzakken ed mogen ook gewoon meegenomen worden.
Mijn onderzoeksonderwerp is compleet veranderd, ik ga onderzoek doen naar de follow-up van endometrium carcinomen. In Brisbane hebben ze de grootste database ter wereld over gynea-oncology, zodat ik waarschijnlijk meer informatie kan verzamelen dan ooit hiervoor is gedaan. Ik moet een database maken en daarin alle gegevens over de recurrence (als iemand dus opnieuw een tumour heeft) van endometriumcarcinomen noteren. In de literatuur is alleen onderzoek gedaan bij maximaal 50 patiënten. En ik ga er minimaal 400 doen. Dus waarschijnlijk wordt de scriptie ook opgewerkt tot artikel. Dus dat klinkt veel belovend! :)

Toevallig was de arts uit Nijmegen die mij begeleid voor 2 dagen in Brisbane. Ik ben gisteren samen met hem gaan lunchen, en we hebben daarna de middag maar vrij genomen om de stad in te gaan (dat heet dan werkbezoek). Dat zou in Nederland nu nooit gebeuren, maar was echt leuk! Heel mijn loopbaanperspectief heb ik inmiddels met hem uitgestippeld, haha grapje! ’s Avonds werden we opgehaald door de arts hier uit Brisbane (prof Obermair uit Oostenrijk) en hebben we gedineerd bij hem thuis. Dat is wel echt relaxed aan dit land, er zijn bijna geen verschillende niveau’s hier. De artsen staan absoluut niet boven de studenten of patiënten.
De collega’s zijn erg aardig en ik denk dat ik het wel 12 weken (oww, inmiddels bijna 11) kan uithouden in het ziekenhuis ;)
Verder ben ik druk met van alles en nog wat, dus jullie horen binnenkort meer van me!

  • 10 Augustus 2006 - 12:18

    Loesje:

    Heej meis,

    Super om te horen dat je het eindelijk naar je zin hebt!!! Ga zo door zou ik zeggen en heel veel succes met je scriptie.

    Spreek je snel weer!

    Liefs,

    Loes

  • 10 Augustus 2006 - 14:27

    Wim En Ria:

    Wat raar he dar je zomaar de ok binnen kan lopen. .Heebben ze daar geen infekties.maar ze zullen wel weten wat ze doen. Is het daar in het zkh. moderner als hier.fijn dat er geen rangen en stadeb zijn. nou meid maak er wat van. Maar dat zal je wel lukken.

  • 10 Augustus 2006 - 18:56

    Betsie:

    zo en nu weer je eerste verhaal maar dan nu vanuit brisbane. Het zal wel een pittig onder zoek worden en dat met zoveel patienten . Heel veel succes en niet te hard werken hoor.

  • 10 Augustus 2006 - 22:16

    TANTE MIA:

    hE monique
    Ik vind het reuze knap van je ,zet door jij redt het wel..Ik leef met je mee ...maak er wat vandaar..je kunt het !!!!

  • 11 Augustus 2006 - 14:54

    Nel Sierhuis:

    Wij,gewone burgers zijn heel trots op jouw avonturelijke "movements"hooe. Petje af!!Chapeau! enz.enz.Denk wel dat je een schat aan ervaringen opdoet Monique en zo niet, dan altijd nog levenservaring! Is dat wel wat bij Chinezen in huis?
    Ze zijn in ieder geval niet luidruchtig, ha,ha!
    en uiteraard,zeer beschaafd! Er moet echter ook nog wat lol aan te pas komen, maar dat zoek je wel neem ik aan

    Wens je veel succes en tot horens! gr. Nel!

  • 12 Augustus 2006 - 12:55

    Ingrid:

    Heej mo,

    Straks wordt je scriptie in een wetenschappelijk tijdschrift gepubliceerd!! hahaha.. dat zou wel cool zijn!
    Veel succes iig en veel plezier in je nieuwe huis!

    liefs

  • 13 Augustus 2006 - 19:06

    Aniet:

    Hey zussie,

    hoe bevalt het om in de wetenschap te zitten? ondertussen beginnen er vast al weer wat medische termen op te borrelen na curacao. tja....if you need help.... (volgende coschap is bovendien gyneacologie!) Hopelijk gaat je nieuwe huis je een beter plekje bieden dan je nu hebt en kun je dan ook een keer uit met vrienden.

    Wij zijn trouwens weer terug uit kroatie en hebben een supervakantie gehad. Ik hou je site in de gaten en tot mails!

    liefs Aniet

  • 15 Augustus 2006 - 17:15

    Tianda:

    Hey hey!

    Wat leuk om wat van je te horen! Goed van je dat je gelijk al op zoek bent naar andere woonruimte! Heel veel plezier en succes met alles!

    Liefs, Tianda

  • 17 Augustus 2006 - 08:20

    Giel:

    Ha Mo!

    Klinkt goed!
    Met die Chinezen in huis leer zelfs ook nog met stokjes eten! haha....
    hey, kei veel plezier en succes met je onderzoek!

    Greetz,

    Giel

  • 17 Augustus 2006 - 10:21

    Monique:

    Hoho, laat daar geen misverstand over bestaan he.. Zit niet bij de chinezen, maar in een gewoon normaal studentenhuis :)Haha, met stokjes eten is niets voor mij!

  • 20 Augustus 2006 - 12:28

    Ingrid En Joris:

    Hallo!

    Hier even een kort berichtje vanuit Verona! We gaan vnv naar de opera in het amfitheater! :) Echt italiaans dus! Verder is het hier super mooi en mooi weer!

    Hoe gaat het daar? Wordt het al beter weer? leuk huis? en lukt het een beetje met je scriptie?

    Tot snel!

    liefs Ingrid en Joris

  • 20 Augustus 2006 - 15:37

    Anke:

    hee monique!! Jammer dat ik je niet meer heb gezien voor je australie-avontuur:-( Dat halen we in december dik en dubbel in!! Leuk om te horen dat het goed bevalt in het ziekenhuis. Weer in de boeken duiken, in een wit jasje rondparaderen, het hoort er allemaal bij. Geniet ervan en hou ons op de hoogte! Kus anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2006

The end; avontuur azie

11 November 2006

The final part

06 November 2006

East coast continues; Paradijs gevonden!

26 Oktober 2006

East coast part I

15 Oktober 2006

Goodbye Brisbane

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 14212

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: